Allmän information om returer
Ångerrätten och vår returpolicy beror på produkten.
För att kunna returnera din produkt måste den vara oanvänd och i samma skick som när du tog emot den.
Ångerrätten gäller inte för beställningsprodukter som tillverkas separat på kundens begäran.
Att returnera är enkelt:
- Kontakta vår kundtjänst via e-post myynti (at) luxsauna.fi och ange detaljer om ditt köp (faktura/kvitto) och anledningen till returen.
- När du har fått godkännande, packa produkten noggrant och skicka tillbaka den till adressen vi angett med hjälp av en pålitlig frakttjänst.
- Vi kommer att inspektera den returnerade produkten omedelbart och behandla en återbetalning eller byte inom 14 dagar.
Vänligen läs returinformationen nedan för varje produkt.
Bastur
Du kan betala 100% av priset och få full återbetalning innan tillverkningen av bastudelen har startat, minus hanteringskostnaderna för Klarna, Stripe och vår bank. När vi väl startar produktionen kan du inte få pengarna tillbaka för även om vi står bakom kvaliteten på våra produkter måste vi betala för virket och arbetarna.
Detsamma gäller om du bestämmer dig för att delbetala 35 % och 65 %. Du kan till exempel betala 35 %, vilket är fullt återbetalningsbart tills produktionen har startat minus bearbetningskostnaderna för Klarna, Stripe och vår bank. Efter produktionsstart returneras den inte länge. Resterande 65% + fraktkostnader återbetalas inte heller och måste betalas efter att bastudelarna är färdiga innan vi skickar den till din adress.
Ved, kaminer, terrassmöbler och trämaterial*
Rätten att returnera stockar, kaminer, terrassmöbler och trämaterial är 14 dagar efter mottagande av produkten. Produkten som ska returneras ska vara oanvänd, i originalförpackning och förpackad för returfrakt. Kunden förbinder sig att själv stå för kostnaderna för returen.
Om 14 dagar har gått sedan ditt köp kan vi inte erbjuda dig full återbetalning eller byte.
*Trämaterial: När produkten väl är installerad är det inte längre möjligt att returnera den.
Återbetalning av betalning
När din retur har tagits emot och kontrollerats skickar vi ett e-postmeddelande till dig om att vi har tagit emot den returnerade produkten. Vi kommer också att meddela dig när återbetalningen accepteras eller avvisas.
Om återkravet godkänns kommer din återbetalning att behandlas och ditt kreditkort eller ursprungliga betalningsmetod krediteras automatiskt inom 14 dagar.
Försenade eller saknade returer
Om du inte har fått din återbetalning ännu, kontrollera ditt bankkonto igen först.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag. Det kan ta lite tid innan din återbetalning skickas officiellt.
Kontakta sedan din bank. Behandlingen tar ofta lite tid innan återbetalningen skickas.
Om du har gjort allt detta och fortfarande inte fått din återbetalning, vänligen kontakta oss på myynti (at) luxsauna.fi.
Rabatterade produkter
Endast normalt prissatta produkter kan returneras. Rabatterade produkter kan inte returneras.
Bytesrätt
Vi byter endast produkter om de är defekta eller skadade direkt efter mottagandet. Om du behöver byta mot samma produkt, skicka oss ett e-postmeddelande på myynti (at) luxsauna.fi så ger vi instruktioner om bytet.
Återbetalning av leveranskostnad
Kunden är ansvarig för att betala de fraktkostnader som uppstår vid retur av produkten. Leveranskostnader återbetalas inte. Om du får en återbetalning dras returfraktkostnaderna från din återbetalning.
Ankomsttiden för den utbytta produkten kan variera beroende på tillgänglighet och var du bor.
Om du returnerar dyrare varor kan du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller teckna fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får den returnerade produkten.
Behöver du hjälp?
Kontakta oss på myynti (at) luxsauna.fi eller via vår chatttjänst om du har frågor om återbetalningar och returer.
Vi har rätt att ändra returrättigheterna och det är kundens ansvar att ha läst dem.